Noticia publicada a El 9 Nou, divendres, 27 de març de 2009
Les obres de construcció de la línia del tren d’alta velocitat (TAV) avancen ràpidament i ja han modificat substancialment el paisatge en els pobles del sud-est de la comarca. Des de la Roca fins a la Llagosta, s’està construint –de la Roca a la Batllòria- on ja es treballa en la instal•lació del balast, les travesses, els rails i l’electricitat de la línia.
Les obres de construcció de la línia del tren d’alta velocitat (TAV) avancen ràpidament i ja han modificat substancialment el paisatge en els pobles del sud-est de la comarca. Des de la Roca fins a la Llagosta, s’està construint –de la Roca a la Batllòria- on ja es treballa en la instal•lació del balast, les travesses, els rails i l’electricitat de la línia.
.........................
Si el ritme de les obres de soterrament de la línia de França a Montmeló es manté, els trens deixaran de passar en superfície pel centre del poble d’aquí a un any. Les constructores preveuen que en aquest termini ja estarà enllestit el primer túnel, que és el de la línia d’alta velocitat però per on es faran passar els trens d’ample ibèric de forma provisional mentre es construeix el segon túnel. Aquest canvi també implicarà l’obertura de l’estació provisional a l’Escorxador. “Això permetrà desmuntar la catenària i obrir el pas d’alguns carrers tallats fins ara per les vies”, diu l’alcalde Manuel Ramal (PSC).
...........................
Els treballs de nit seguiran fins a final de maig. Ara, però, ja es treballa en zones més allunyades del centre i, per tant, hi ha menys molèsties per als veïns. “A l’estiu, no han de treballar de nit”, comenta Ramal. Entre agost i setembre, es calcula que ja estarà col·locada la llosa de la part superior del túnel. A partir d’aquí, es començarà a buidar la terra de l’interior. A partir d’aquí, es començarà a buidar la terra de l’interior. Ara també es treballa per fer el pont provisional sobre el riu Congost que ha de permetre desmantellar el vell viaducte de ferro. Mentre es faci la construcció, les vies faran una essa que obligarà tots els trens a reduir la velocitat fina a 30 quilòmetres per hora com a màxim.
Els treballs de nit seguiran fins a final de maig. Ara, però, ja es treballa en zones més allunyades del centre i, per tant, hi ha menys molèsties per als veïns. “A l’estiu, no han de treballar de nit”, comenta Ramal. Entre agost i setembre, es calcula que ja estarà col·locada la llosa de la part superior del túnel. A partir d’aquí, es començarà a buidar la terra de l’interior. A partir d’aquí, es començarà a buidar la terra de l’interior. Ara també es treballa per fer el pont provisional sobre el riu Congost que ha de permetre desmantellar el vell viaducte de ferro. Mentre es faci la construcció, les vies faran una essa que obligarà tots els trens a reduir la velocitat fina a 30 quilòmetres per hora com a màxim.
(extret íntegrament de la pàgina web de l'Ajuntament de Montmeló)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada